Marketing voor mediabedrijven, media voor marketingbedrijven

Schiet Starbucks met z’n flauwe spellinggrapjes in eigen voet?

Home / Branding / Schiet Starbucks met z’n flauwe spellinggrapjes in eigen voet?
De barista’s van Starbucks kiezen er dus bewust voor om de naam van een nietsvermoedende koffieverslaafde verkeerd op de koffiebeker te zetten. Als je Paul heet, zie je op je bekertje Pawl staan en Michael wordt Naykel. Irritant? Ach, het gaat om de koffie en niet om de kennelijk dyslectische grapjas aan de andere kant van de balie. Terwijl velen het negeren, is er natuurlijk ook een grote groep die deze mislukkingen de wereld in slingeren via Facebook, Instagram of Twitter en dat schijnt nu echt ook de bedoeling te zijn van de megakoffieretailer. ‘Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als dat maar doen’, moet de aanvankelijk slimme guerrillamarketeer gedacht hebben, voordat hij akkoord kreeg van zijn chef en het project wereldwijd uitrolde. Het kan natuurlijk ook averechts werken. Zou het voor een grote groep klanten een reden zijn om definitief over te stappen naar een CoffeeCompany of een andere fijne concurrent. Ik denk het wel, al heeft Starbucks natuurlijk al veel eerder aan geloofwaardigheid verloren door zo min mogelijk belasting te betalen. Paul Gale neemt in een video het bedrijf flink op de hak en dit filmpje gaat ook viraal. Nu al meer dan 4,5 miljoen bekeken en zo schiet je dus uiteindelijk in je eigen voet…

Waarom Starbucks jouw naam verkeerd op je bekertje zet

Recommended Posts