Marketing voor mediabedrijven, media voor marketingbedrijven
Home / Blog
In Branding, Media Posted

Shell als stille verliezer

Ouders met kinderen herkennen het beeld van een zoon of dochter die, liggend op de supermarktvloer, krijst om een bepaald product, net zo hard en net zo lang, dat het kind krijgt wat het wilt. Marketing via kinderen is natuurlijk al heel oud en vindt op enorm veel producten en diensten plaats.
Read More
In Branding, Media Posted

Schiet Starbucks met z’n flauwe spellinggrapjes in eigen voet?

'Het maakt niet uit hoe ze over je praten, als dat maar doen', moet de aanvankelijk slimme guerrillamarketeer gedacht hebben, voordat hij akkoord kreeg van zijn chef en het project wereldwijd uitrolde: je naam verkeerd spellen. Het kan natuurlijk ook averechts werken. Zou het voor een grote groep klanten een reden zijn om definitief over te stappen naar een CoffeeCompany of een andere fijne concurrent?
Read More
In Marketingstrategie Posted

De opmars van de marketeer die alles kan, is niet meer te stoppen

In het vakblad Adformatie van deze week (behoorlijk opgefrist sinds Sijthoff deze titel van Kluwer heeft overgenomen en inmiddels helemaal futureproof, controlled circulation is namelijk definitief dood) een prettige coverstory: de opmars van marketeers, die alles kunnen. Het schaap met de vijf poten, de ‘full stack marketeer’, zoals Adfo deze noemt, is de nieuwe marketeer. […]
Read More
In Ecommerce, Marketingstrategie Posted

Vaste boekenprijs werkt verlammend, net als kunstsubsidies

De culturele sector moest onder het kabinet Rutte I, vanaf 2013, zo’n € 200 miljoen bezuinigen. Er was, onder ‘ons soort mensen’, veel verontwaardiging over. Maar de bezuinigingen hebben nog geen negatieve effecten gehad op het land, ondanks het sluiten van een aantal culturele instellingen. Zowel de gewone mens, als ons soort mensen, heeft er niet echt last […]
Read More
In Ecommerce Posted

Ecommerce integratie: Media Markt heeft geen idee

Kennelijk is het op voorraad houden van staafmixers en koelkasten erg ingewikkeld. Deze week had ik een nieuwe staafmixer nodig, en degene die ik wilde was wel geëxposeerd, maar niet verkrijgbaar. Laten we eens kijken naar de problemen die Media Markt duidelijk heeft. Immers, het winkelpersoneel kon wel de eigen webshop bekijken, en toch niets voor mij doen.
Read More
12
page 1 of 2