RTL Nederland
Klant:
RTL Nederland
RTL Nederland
Opdracht:
Brandingprogramma voor de nieuwsmerken RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL.
Brandingprogramma voor de nieuwsmerken RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL.
Het project
RTL Nederland is met zeven televisiezenders en een radiostation marktleider in de Nederlandse mediawereld. Voor het merkstrategieproject van de business unit Nieuws (RTL Nieuws, Editie NL en RTL Z) werden gedurende 7 maanden de volgende activiteiten door Michael uitgevoerd: analyse van SKO, STIR en overig onderzoek ten behoeve van het maken van doelgroepprofielen, briefing, bureauselectie, begeleiding, analyse van extern (consumenten) en intern (redacties) onderzoek mbt merkwaarden, imago en merkkracht. Michael en Raffaele verzorgde de opzet en begeleiding van brandkeyworkshops met de merkteams van RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL. Tenslotte volgde de finetuning van de merkkaders met de hoofdredactie.