Opdracht:
Interim marketing op positioneringsvraagstukken, narrowcasting, aansturen jubileumproject ’10 jaar NU.nl’, strategische verkenning eretailing voor NU.nl
Het project
De Nederlandse online tak van het Finse mediabedrijf is met 160 websites marktleider onder de online uitgevers. Belangrijkste merken zijn Startpagina.nl, Schoolbank.nl, web-log.nl en natuurlijk de grootste nieuwssite van Nederland NU.nl. Michael werkte als interimmarketeer voor NU.nl met als opdracht de positionering van het hoofdmerk en extensies (profielonderzoek, brandkey en marketingcommunicatieplan), naast de aansturing van het jubileumprogramma ’10 jaar NU.nl’ en tenslotte mede invulling geven aan de narrowcastingambities van de populairste nieuwssite. Raffaele heeft voor
NU.nl een strategische verkenning voor ecretailing activiteiten opgesteld. Daarbij is onderzocht hoe eventuele eretailactiviteiten zouden passen bij NU.nl in termen van interne organisatie, externe partners, category management, marketing en fullfilment.