Marketing voor mediabedrijven, media voor marketingbedrijven

ECOMMERCE

Hoe ziet jouw business er online uit?

Hoelang blijven we de ‘e’ nog voor het woord ‘commerce’ plaatsen?

Hoewel het voor veel bedrijven en consumenten de normaalste zaak van de wereld is, producten en diensten online kopen en verkopen, blijkt de organisatie hiervan lastiger dan het lijkt. Bedrijven kampen met bestaande processen, en het ideale ‘consumentenplaatje’ is niet een-twee-drie geïmplementeerd. Bovendien gedragen consumenten zich online heel anders dan IRL. Zegt die laatste term je niets? Laten we eens om de tafel gaan zitten, in real live. We komen graag bij je langs.

Marketingleague adviseert, ontwikkelt en implementeert ecommerce trajecten voor verschillende doeleinden:

  • Advies:
    • Uitwerken strategische visie op ecommerce
    • Change management/procesinrichting
    • Opstellen business cases
    • Klant- en/of concurrentieonderzoek
    • Usablityonderzoek
    • Ecommerce workshops
  • Conceptontwikkeling:
    • Is mijn doelgroep online anders dan ik gewend ben?
    • Moet ik mijn producten en diensten aanpassen voor online verkoop?
    • Hoe richt ik mijn communicatie in?
    • Welke ecommerce omgeving heb ik nodig?
    • Hoe moet mijn webshop er straks uit zien?
  • Projectleiding:
    • Wie zijn mijn interne en externe stakeholders?
    • Welke bedrijfsprocessen zijn cruciaal?
    • Hoe ga ik om met leveranciers, warehousing, fullfilment, payment en after sales service?
    • Hoe kies ik mijn partners?
  • Marketing:
    • Hoe moet ik mijn concept positioneren?
    • Hoe drijf ik bezoek naar mijn webshop?
    • Met welke merkuitgangspunten krijg ik te maken?
    • Hoe organiseer ik de communicatie met mijn klanten?
    • Hoe zorg ik ervoor dat mijn aanbod relevant blijft?
    • Welke analyses moet ik maken en wat kan ik ermee?