Iedereen is uitgever
Digitale media zijn niet meer weg te denken in het consumentengedrag. En wie online zegt, zegt ‘media’. Door dat de kosten van contentproductie en publicatie zo laag zijn geworden, is elk bedrijf een uitgever geworden, de afstand tussen bedrijven en haar stakeholders (niet alleen consumenten, maar ook medewerkers, omwonenden en andere belanghebbenden) is nagenoeg verdwenen. Er is direct contact met doelgroepen mogelijk, en dat wordt door veel organisaties ingezet en ook gestimuleerd.
Dat betekent dat bedrijven veel scherper moeten nadenken over hun marketingcommunicatie. Het gaat niet meer slechts om het inzetten van bestaande media voor de communicatieboodschap. Simpelweg adverteren volstaat niet meer. Storytelling en contentmarketing zijn de standaard geworden in de communicatie met verschillende doelgroepen.
Mediastrategie, uitgeefconcepten en projecten
Marketingleague begeleidt organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van hun contentmarketingaanpak. Onze ervaring bij verschillende toonaangevende uitgeverijen en mediabedrijven (zowel B2C als B2B) geeft ons een uniek profiel ten opzichte van andere marketingadviesbureau’s. Een succesvolle en relevante contentstrategie leidt tot een betere verstandhouding met doelgroepen en tot trouwere klanten. Zo kun je met het juiste gebruik van bestaande media, beter je verhaal vertellen, maar bovenal beter luisteren naar wat anderen aan jou willen vertellen. Daarnaast denken we graag mee bij de media- en uitgeefambities van bedrijven en instellingen. Dit doen we op project- en interimbasis. Meer weten? Wij gaan heel graag met je in gesprek.